Judas

Som jag längtat efter idag. Längtat efter Lady Gaga's nya album Born This Way. Dessvärre blev det en besvikelse. Jag vet inte om det är för att jag är van vid hennes popigare låtar, men det faller mig inte i smaken. Born This Way, Judas, Scheibe, Americano och Heavy Metal Love är några av de få som någorlunda har lyckats få mig att nicka instämmande att "ja, det duger" men inte mer.

Jag gillade dock inte Judas från början och idag är jag överförtjust i den även om den inte är riktigt Lady Gaga. Fast vad vet jag? Vad är Gaga egentligen?



Däremot har jag funnit en skiva som tilltalar mig ordentligt. Var och såg Pirates 4:an häromdagen och behövde såklart Soundtracket eftersom jag har de övriga tre. Det är ett udda album jämför med de andra, därför att en del av låtarna är så kallade "remixer" av olika DJ's, vilket jag finner märkligt. Men jag gillar det. Särskilt Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow (Remixed by DJ Earworm) och Angelica (Grant Us Peace Remix) (Remixed by Ki:Theory). De väcker skrivarlust i mig och det är det jag behöver just nu!

Har varit extremt dålig på att fotografera. Jag vet knappt vart kameran ligger. På onsdag är det knatte-race på syrrans barns dagis så jag ska ta en tur dig och småspringa med de små kottarna. Något roligt kan jag väl ägna mig åt då det blir varken tid för bra mat eller bra träning. C-uppsatsen tar liv, ärligt talat! Tala med resten av klassen, de instämmer nog!

Har även lovat min käre sambo att inte handla mer kläder på ett BRA tag. Jag hoppas verkligen jag kan hålla det. Jag ska sälja av en hel del skor och kläder är det också tänkt. Jag vill bli mer intredningsintresserad för det är väl inte helt onekligt att säga att vi börjar tänka på hus och trädgård och sådana saker. Det är snart akutellt. Så fort jag fått mig ett körkort och arbete så flyr vi nog vår kära lägenhet på Österäng. Tyvärr. Jag gillar att bo här, men sambon är sådan gnällis, det ska vara hus.

Stora frågan är ju bara: VART? HUS?







----

Drömhus?




Tills nästa gång...


Kommentarer
Veronica

Lyssnade lite snabbt på Gagas album igår kväll. Hennes gamla album var också väldigt speciellt och många av de låtarna är helt wierd om man tänker på det. Tror det krävs att man lyssnar på dom för att man ska gilla dom, så va det för mej med bad romance och även vissa andra av hennes låtar. Lady G är Lady G och då får man nog räkna med att det inte låter likadant från skiva till skiva :)



Vilket underbart hus du lagt upp bild på, ska vi köpa det tillsammans ?! :) Tänkte på nästa helg, inte den som kommer utan nästa. Är ni lediga då ?



Kram V

2011-05-24 @ 14:34:54
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Veronica

Googla på Solarin eller Maxosol :) Brun utan sol tabletter. Man tar en kapsel om dagen, de hjälper en att bli brun fortare...gör att man inte bränner sej så lätt + att där är en massa vårdande ämnen som huden vill ha :) PoK

2011-05-26 @ 12:12:31
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0