Inspo

LCHF går mycket bra. Gjorde het falsk pastagratäng igår, åt resterna idag. Gjorde en med pasta och lättcrémefraiche åt killen. Idag gjorde jag Gitsans schweitzerfärs, till mig blev det 2 dl riktig grädde och 4 dl riven gräddost + 2 pkt bacon och så med ägg och lite krydda och 500 g blandfärs och lök. Killen fick en egen på 500g blandfärs, 2 dl matlagninggrädde 15% (jag vägrar handla de på 7%... vad fan är det i dem egentligen?! Inget!! Bara skit! så tänk på det! blärk!) och hälften ost och ett paket bacon. Så däri ligger skillnaden. Blir inte så krångligt att göra två olika till oss, så länge vi är nöjda så är det ju bara toppen.

Dock har jag förälskat mig i min fjällfil. Och i Frugthavens hallon och blåbär. Jag hade ingen aning om att blåbär kan bli så stora. Och goda! Herregud, jag rågillar blåbär. De här är saftiga och söta i smaken, inte så beska som de annars brukar vara. Netto, för allt i världen, se till o håll kvar i Frugthaven!

Jahapp. Inspo. Jag längtar till explosiv värme och shorts.













If the past is not clear, then what is?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0