I.am.made.by.music.

Jag älskar musik. Det är det bästa jag vet när jag inte har något att göra och när jag gör något. Det är min inspirationskälla när jag ska skriva lite i mina romaner. Jag tar de låtar som framkallar rätt känslor för det jag för tillfället ska skriva om. Just detta är soundtracks till filmer ganska bra på. Ett fåtal bra exempel är Sagan om RingenX3, 28 dagar senare, Inception, Da Vinci koden; och sist men inte minst min nya tillkomst i den litterära pushmaktens övertag av musik: TRON . The Legacy. Magi. En av låtarna, Nocturne, fick mig att tänka direkt på en gammal film om en liten val som mister sin mamma och simmar omkring med en vän. En tecknad men oerhört gripande film. TRON - the legacy? Nej, den var mer en hollywood-aktig 2:a på dess föregångare TRON, which I love!

-

5 saker-jag-inte-gillar-för-tillfället-listan

1. Jeffrey Campbell's Lolita-skor. Har någon sett fulare skor rise and shine on this very earth? C'est trés horrible!
2. Erin Wasson - sjukt överskattad modell. Synd för en talangfull modell att bli 'sönderspelad' liksom de återkommande sommarplågorna. Hon är en av dem.
3. Naturkatastrofer - jag har bara levt på jorden i 23 år och har förmodligen missat en hel del katastrofer som moder jord ger oss... men det har varit mycket kaotiska tio år på sistone.
4. Att affärer inte har tillverkat en enda cerice blus ännu (vad jag vet och jag har ganska stor koll) i budgetpris. Väntar förväntasfullt.
5. Supernatural som inte kommer sändas i förrän i höst (!)



Imorgon börjar operation 0.
Tills dess... hasta la vista!









Arrivederci!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0