KOKOS!

Har lyfts fram i media på senare år som en bra källa till hälsovinster snarare än tvärtom. Tidigare bannlyste dietister kokos, särskilt oljan, eftersom den är rik på mättat fett. Nu har flera experter kommit fram till att kokosolja är jättebra att förtära!

Jag älskar mina kokoschips, min kokosolja från Renée Voltaire och kokosflingor som du kan strössla ovanpå filen. Kokos är även gott till pangasusfisk och citron..!


Kokos är helt enkelt bäst. Har dessutom halsont nu och istället för sockerfällan med att hälla honung i teet så smälter jag 1 msk kokosolja i. Det tog en stund att vänja sig vid kokossmaken, men nu är den helt underbar och lenar halsen. Det ska tydligen vara bra att steka i kokosolja också. Den är fet och mättar bra. Åt skogen med honung - välkommen kokos!



I veckan har jag ätit broccoligratäng och chili con carne: den här gången prövade jag sojabönor i (endast 2,5 g per 100g) men jag saknade tomatsåsen så det blev ju plus på den sidan så jag tror det nästintill blir +- noll på den fronten...
Oh well..!


Kommentarer
Anonym

Gott! Måste testa! :)

Jag skulle jättegärna ha receptet på din goda broccoligratäng?! :)

Hoppas du är frisk nu :)

2011-08-01 @ 16:37:34
Gabriella

Ja, av ngn anledning försvann mitt namn, men det var jag som skrev förra kommentaren ;)

2011-08-01 @ 16:38:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0