It's gettin' hot in here

Idag ska det förhoppningsvis bli ett fint och varmt väder. Jag och Veronica ska till stranden med våra män. Medan de fiskar ska jag och V. sola och bada.

Igår åt jag nötpaj. Den var faktiskt över förväntningar! Det smakar inte vanlig paj, men det var tillräckligt nära. Det smakar inte heller nötter tack vare uppblandningen var kokos, mandel och hasselnötter. Det ska jag göra om, fast inte på länge. Det får inte bli för mycket av det goda. En positiv sak jag upptäckte var att sötningsmedlet Sukrin inte på något vis ökade sötsuget. Jag tog en portion med paj och så lite glass till det och det räckte. Efteråt var jag så mätt att jag blev liggandes vid tv:n ett bra tag innan jag somnade.



Glassen blev också bra, även om det smakade mer grädde än glass. Ska pröva fler recept över för att få den där perfekta glassmaken. Det smakade dock ljuvlig vanilj, vilket är positivt.

Ikväll kommer några tjejkompisar hem till mig. Det blir lite vin innan vi beger oss till Kristianstad för att se vad årets K-dagar har att bjuda på. Jag och Gabriella som kör LCHF ska korka upp torrt vitt vin. Mmm...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0