En helg ledigt

Det har varit skönt att vara ledig denna helgen. Blir lite trött av att tänka på att jag ska jobba sex av sju dagar nästa vecka. Nåväl. Veronica & Peter var här igår. Vi körde till stranden en sväng. Killarna fiskade och jag och V solade. Därefter åkte vi hem för att förbereda oss inför kvällen. Vi beställde käk på Katrins Pizzeria, jag tog en gyrostallrik utan pommes.

På väg till stranden


Gabriella och Ellen kom senare och vi drack halvtorrt vin. Vi åt lite jordgubbar, snackade och spelade guitarhero. Väldigt avslappnat och trevligt. Jag hade svårt för att hitta något att ha på mig, som så ofta inträffar.

Gabriella & Robin


Veronica gör sitt namn


och leker transformers medan Peter är förbryllad ;-)


Victory helt klart



Därefter åkte vi till stan där jag och Veronica åkte Spindeln med förtjusning! Det sista vi gjorde efter kvällens slut var att åka den igen, samt en galen karusell där du sitter i ett runt hjul (tänkt tekopparna) och snurrar runt, samtidigt som plattan hjulen är fastspänt på också snurrar. Dubbelt upp. Jag har nog aldrig mått så dåligt efter en karusell.

Hur som helst, däremellan karusellerna stod vi på stora torg och dansade till låtar som hade kunnat vara bättre om DJnissarna låtit bli att remixa dem till oigenkännelighet. Det är inte min grej att dansa till, men det gick ju an...! Träffade några kompisar som jag snackade och dansade med.



En mycket snäll kvinna som ville fota oss tre! Verkligen schysst!

När vi skulle hem, skulle lilla Veronica tvunget gunga den sista minuten utomhus, haha! Tokfia!





Över taget så är jag ganska nöjd med min helg. Slukat det sista av bärpajen för en stund sedan med Lchf-glassen. Funderar på att laga Falsk het pastagratäng så jag har mat med mig till jobbet imorgon.

---

INSPO:









Ha en skön vecka!


Kommentarer
Gabriella

Tack för en trevlig kväll! :D

Ja, jävla mögDJ:s. Jag vill ha mer att dansa till än "dunk, dunk, dunk".

2011-07-11 @ 11:21:58
URL: http://ggbellaslchf-blogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0