One more week gone

Jaha, då har jag kört LCHF strikt i två veckor ungefär. Känns skönt, jag har tappat vikt, inte mycket men "smalis-jeansen" kommer lite mer över höfterna. Jag undrar egentligen när det förbaskade CSN-kortet ska komma så jag kan köpa F&S-kortet någon gång...

Idag har jag ätit laktosfri fil med hallon. Sedan blev det "Falsk Het Pastagratäng" som jag tagit mig friheten att döpa om till "Het Kålgratäng". Jag brukar ha två stekpannor när jag tillagar rätten för att vitkålen ska hinna mjukna till sig. Medan den fräser steker du köttfärs och lök i den andra pannan. I med vitlöksklyftor, salt och peppar. Fet creme fraiche med nerrörda kryddor: massor av paprikapulver och chili flakes (eller enkelt nog sambal oelek). Sedan när man rört ihop det så kan man klicka ner allt i köttfärspannan. Rör ihop. Slå över köttfärsen i vitlöksfräsen och rör. Sedan ska allt ner i en form. Riven ost över. In i ugnen på 250 grader i ca 10-15 minuter. Färdish.


[bilden är ifrån 56kilo.se]

Fick hem ett H&M-paket idag. Spännande. En grön väska blev min direkt, likaså en blå i tyg och ett par solisar . Resten blir tillbakaskick. Hade beställt hem denna finna:

Beställde den i XS eftersom jag upplevde den stor på bilden. Den var så fin och satt helt ok förutom vid bysten. Det är som vanligt. Jag blir så trött på det, dem är bara i vägen hela tiden!!! Jag får väl binda in dem så de plattar ut sig =/ *suck* Det finns så mkt fint som blir så fult när man har en sådan kurvig kropp som jag... Inte för att jag ogillar mina höfter, men de där brösten hade kunnat krympa tre storlekar... Vi får väl se vad som händer om jag tappar mer i vikt. Kan ju alltid hoppas!

Var även en snabbtur på stan och köpte en fin beigerosa tröja, men är lite osäker på den... Bild kommer väl förhoppningsvis sen. Nu blir det mystajm med Robin som skriker efter mig...

 

ciao!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0