Take it to my Heart

Jag förstår inte vad det är med mig. Sjukt omotiverad till något alls. Vill inte göra något. Jag har slösat bort en hel dag på... ingenting! Suttit mest vid datorn. Pluggat lite, försökt. Det tar emot. Vill inte. Imorgon ska jag träna. Längtar. Det positiva med träning är att du inte tänker på något alls, inte jag i alla fall. Jag är så fokuserad på att träna rätt och hålla kroppen i centrum att allt annat försvinner.

.LCHF.
Igår blev det lax med hollandaisesås. Men jag fattar inte, såsen smakar lika äckligt varje gång jag prövat att göra den. Nu ger jag snart upp. Bättre att köra på romsås, du vet vad du får. Inga konstigheter.



Idag har jag ätit några dl fil och senare på e.m har jag ätit lite köttfärssåsrester. Helt ok. Har inte haft ork att ens tänka på mat. Jag har bara skolan i huvudet och det frustrerande.

Blev sugen på något lite smaskigare så jag har faktiskt gjort en LCHF-kladdkaka. 100 g smör smältes ihop med mörk choklad (minst 70% vilket jag körde på. 86% kan bli beskt). Vispa ihop 2 ägg med vaniljpulver (inte socker, utan pulver. Finns en med ÄKTA vanilj i mataffärer). Häll i den smälta chokladsmeten när du vispat färdigt äggen. Ta sedan 1 dl grädde (och 1dl hackad mandel om man vill) och rör ihop igen. In med den i 200grader varm ugn i ca 6-8 minuter. Ställ kallt i minst 1 timme. Vispad grädde och lite bär till om man så önskar. Just nu väntar jag på att den ska kallna. En halvtimme till... Sen så!

Nu har jag i alla fall fått tummarna ur och skickat ut en försäljningslista på Blocket.se där jag säljer studentlitteratur. Har jag något tur alls kan det inbringa omkring tusenlappen. I really hope so! Och snart ska jag lägga ut massor av kläder på Tradera. Hoppas jag får något sålt. Trött på detta. Trött på allt.

Fick ett H&M-paket igår. Lite fina saker, några ska skickas tillbaka i vanlig ordning. Längtar ihjäl mig till vår och sommarvärme. Långa kjolar som vidrör marken för ett ögonblick, transparenta plagg, vita långa vida byxor som svajar i vinden, vita plagg som lyses upp av solen... Härligt.





Fick även ett paket med ett par skor jag köpt på Tradera. Såg dem för något halvår sedan på Nelly och tänkte "nä". Men när jag var ute förra helgen hade en tjej dem på sig. Lyckligtvis hade fanns ett par på tradera och de blev mina till en överenskomlig summa. Så nu ska jag sälja mina andra som jag inte varit riktigt tyckt om den senaste tiden...


Tänkte plugga mer idag men det säger nej. Jag ska vispa grädde och ta fram lite bär att tina. Sen blir det Midnight Meat Train. Somnade till den igår så jag misade halva. Grotesk film.

Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0