Fuego

Kom precis innanför dörren. Borde duscha, men tänker skriva en liten recension först.

Jag cyklade i tid för att försäkra mig en plats i Fuego 19.30 på Friskis&Svettis. Fem i sju kommer jag dit. Det är FULLSMOCKAT med folk. Lyckligvis kom jag så pass bra att jag i alla fall blev nr 65. De tog in 105 st och det var många personer som fick ta ett annat pass eller vända med näsan rakt hemåt. Trist för dem. Kul för mig som hann.

Instruktören är bekant. Hon har aerobics-passen och afro power dans. Kan hända att hon leder fler pass. Nu har hon även Fuego. Jag antar att man blir lite stel om man är en aerobicsfödd människa - vet ej - men hon är ingen given Zumba instruktör. Däremot är hon mycket duktig och ger järnet. Rörelserna blir inte särskilt mjuka, men ja, hon kan ju stegen i alla fall. De två första låtarna är intensiva, alla ger järnet, sen är det någon vilolåt där man mest rör på fötter och armar. Den sista halvtimmen gör mig missnöjd på något vis. Det händer liksom inte så mycket.

Där var få moment som jag anser ett Zumba-pass BÖR ha med. Vet inte om jag gick ut med för höga förväntningar eftersom jag sett mycket Zumba-pass på internet från bland annat kontinenterna i Amerika. Jag vill ha! Jag kan alltid hoppas på att instruktören kör lite omväxling på sitt pass, det kändes inte alltid smidigt, ibland kom något in helt plötsligt och det kändes obalanserad. Men det tar nog ett tag för henne att följa in i rollen som shake-ass-instruktör. Jag hade hoppats på att en yngre förmåga skulle ta tag i det, eller någon med lite mer sväng i kroppen.

Vi får väl se. Nästa tisdag är givet. Fuego. Jag ger inte upp.



Såhär hade jag ungefär föreställt mig det... i dansväg!



Sen kan jag inte hjälpa att jag är förälskad i reaggeton. Ett stort plus var dock att hon hade med låten "Roxanne" från Moulin Rouge. Lite fräck sådär...


.LCHF.
Frukosten bestod av fil som jag snabbt slurkade i mig (jag dricker filen ca 2-3 dl ur ett glas. Har börjat avsky att äta med sked... hm...) samt ett ägg och lite kalkonskinka. Till lunch blev det rester från gårdagen, alltså den heta köttsoppan. Recept hittar ni här. När jag kom hem vid halv fem var det bara till att värma lite fryst fetaostgratäng och ta kassler till. Två timmar innan passet skulle börja. Det gör jag aldrig om. Minst tre timmar innan ett pass. Minst. Vet inte om jag ska äta något nu efter passet. Jag är inte hungrig. Bara otroligt törstig. Kanske blir några mandlar, de innehåller ju mest kolisar av maten hemma :) Ett glas fil?

Här är förresten bild på pepparbiffen som sambon gjorde!


Det blev ingen gyminstruktion på fredag, eftersom jag har lektion då. Typiskt. Det blir på tisdag istället. Gött! Funktionell träning är ledordet. Fram med halvbollar och bollar och börja jobba.


Inte så mycket på modefronten. Fick hem två fina örhänge idag från Johannas Smycken. Kors som jag längat efter. Bild "på" kommer eventuellt imorgon.



Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0