Changed pathway

Ja, nu har jag äntligen kommit igång med maten. Hamnade i någon slags "men det här går ju bra" när jag började äta bröd, pasta, potatis och andra onyttigheter någon vecka efter min avvänjning från Cambridge-dryckerna då jag bara åt kött och grönsaker. Jag har faktiskt inte gått upp någonting, men min mage har varit ganska svullen och jag har haft ont.


Men i helgen fick jag verkligen nog. Hade ont i magen konstant när jag jobbade och det vill jag inte ha igen. Så jag sa till min sambo att nu fick det vara nog. När vi veckohandlade så var det enda med hög "sockerhalt" som fick följa med hem var morötter och clementiner. Jag har bestämt åt min sambos vägnar att han inte får dricka jucie längre - då kan han lika gärna dricka rent socker. Livsfarligt! Kanske någon gång på helgen men det är allt. Det väcke nog en hel del i min sambo för att han har inte rört kolhydratsmat sedan vi kom hem från Maxi i måndags. Till laxen skulle han bestämt inte ha kokt potatis utan fixade till en enorm sallad istället med paprika, tomat, gurka och sallad med olivolja och kryddor över samt en klick romsås. Igår har han också ätit bra och tränade dessutom. Gissa vem som är stolt?


Jag mår jättebra för tillfället. Åt en clementin igår för att det är lite sådär juligt. Kan knappt vänta på att få göra köttbullar och julskinka (eller ja, det får mamma fixa) - det är så gott! Tänkte ha lite rödkål till, men det är mycket socker i de färdiga burkarna så får väl hoppa det. Men jag har inte ätit något med vetemjöl i sedan jag började i måndags. Ingen bedrift kanske, men det känns som en bra start i rätt riktning. Kanske jag äter en liten lussebulle och risgrynsgröt enbart på julafton, men det får bli allt.

Ett tips för att hålla hungriga lunchmänniskor mätt längre efter frukost är att äta två ägg. En undersökning visade att de av testpersonerna som åt två ägg till frukost var mätt längre under dagen och åt inte lika "mycket" som de som inte åt ägg. Om någon är sugen på att testa? Jag har själv gjort det och det fungerar ganska bra, jag höll mig mätt ända fram till typ ett igår, och då hade jag ätit frukost vid halv nio.

Lycka till med julmaten :-)



Kommentarer
Isabell

Hej! Jag såg att du har gjort ett par egna glitter boots, och blev väldigt nyfiken på hur du har gjort dem. Är sugen på att göra ett par egna och skulle bli väldigt glad för svar:)

2011-12-08 @ 22:34:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0