JEEEZUZ?!!!!!!!!!!!


Okej, i slutet av oktober så ändrade jag och Robin vårt baspaktet på Canal Digital till "Mina Favoriter 8 st" och "HD-paktet". Det skulle bli lagom att betala. Killen jag snackade med lovade att det inte skulle bli konstiga avgifter utan skulle fixa allt. Bra, vi får vår nya box och kort och lade undan vår gamla med kort och allt.

När räkningen kommer blir jag lite fundersam. En ganska hög räkningen men jag förstår att det är för att vi fick betala lite för att vi ändrade i slutet av månaden och fått betala för de dagar vi haft abonnemanget. Så det gick dyrt men obemärkt förbi mig. Men när jag fick den nya räkningen igår och såg att priset var nästan lika högt som det förra blev jag sne och tittade ordentligt igenom vad jag egentligen betalar för. Jag ser att vi FORTFARANDE betalar för vårt gamla baspaket...! V A D    I   H E L V E T E ?! Det står på deras sida att baspaktet INGÅR i "mina 8 favoriter".

Så jag mejlar kundtjänsten och skriver att jag inte tänker betala för det, att de måste gjort fel. Mejlet jag får tillbaka från kundtjänsten är vagt och ger mig ingen direkt hjälp. Det står bara att jag betalar för TVÅ KORT. Men jisses då! Jag ringer kundtjänst. Japp, jag abonnerar tydligen på två kort. Tre månaders uppsägningstid.... Jag bara tänker... hur dum får man lov att vara som säljare på Canal Digital - och då talar jag om killen som fixade det nya kortet åt oss... Låta oss fortsätta betala för det gamla paketet utan att säga att man måste säga upp det liksom... Då hade jag givetvis sagt "säg upp det" moch det hade varit uppsagt nu. Jag blir kokt på sånt. Jäkligt irriterande.

Tack och lov kunde tjejen jag talade med ändra det så priset blir reducerat, men vi får fortfarande betala för baspaktet... annars hade vi fått betala tre månders uppsägning på baspaktet. No way! Men jag sa tydligt till henne att de MÅSTE informera kunder om sådant här. Killen jag snackade med nämnde inget om kort som ska sägas upp. Men han lovade att det var det nya jag skulle betala för. Istället har vi betalat för två kort... korkat.



Sen blir jag kokt på bilister som inte blinkar när de ska svänga BARA för att inte finns andra bilar omkring, utan cyklister som också gärna vill veta när de ska svänga eller ej. Höll på att bli påkörd ikväll när jag cyklade hem för att en bilist inte kunde blinka att han skulle in på parkeringen. Blinkar du inte - ja, då ska du ju inte svänga! Så jag fortsätter i min rasande fart (och ja, jag har lysen så bilisten såg mig) men istället så svänger bilen plötsligt och jag får tvärbromsa. Sedan stod jag ursinnigt och viftade med handen och ropade att de SKA blinka!

Jag vet att cyklister kan vara riktiga faror ute i trafiken, men bilister är knappast bättre. De är livsfarliga när de inte blinkar, som om de tror att cyklister tål vad som helst. Faktum är att cyklar räknas som ett fordon. BÖRJA BLINKA, TACK!!



Så, nu har jag fått avreagera mig på bloggen eftersom sambon sitter och spelar HALO inne i vardagsrummet. Snart läggdags för imorgon är det jobb och sedan kommer Pexx hem så vi kan fira lite juuul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0