zick to the bones

Idag är en sådan där dag när man undrar varför man ens finns. Vädret är uselt (ingen snö dock vilket är skönt) och grådaskig. En typisk depp-dag. Inget är bra, allt är trist och man finner ingen mening med något över huvud taget. Jag avskyr dessa dagar! Inom en sker en molnande märklig känsla som sprider sig ut i kroppen likt ett gift.

C-uppsatsen ska påbörjas och jag känner smått ångest. Vill inte. Vill inte! Det kommer förmodligen bli en intressant forskning men krafterna finns liksom inte där. Jag hade gärna befunnit mig på en vit strand någonstans låångt borta. Tanken på att sedan behöva göra opponering och allt vad det innebär får hela världen att falla som ett stenblock över mig. Jag blir platt. Orkeslös.

Ikväll blir det Fuego. Idag är den den 8:e dagen på ren kur. Jag längtar efter kålpudding. Riktigt mycket. Jag har ett bra tag tills jag kommer i mina smalisjeans men det rullar på en aning i alla fall. Har inte fallit för att äta något utanför och det är alltid något. Får se om jag pallar fyra veckor. Just nu känns det som vägen dit är lång, även om jag bara har ungefär två veckor och sex dagar kvar...

Skulle egentligen gått en powerwalk i morse men jag vet inte vad som har hänt mig. Jag ligger kvar och somnar om. Trött så det skriker om det. Jag som alltid powerwalkade.

Och just nu håller jag på att fundera ut hur jag ska ha det egentligen efter att kuren är klar. LCHF? Viktväktarna? VAD sjutton ska man äta sen? Sedan LCHF har jag som sagt vaknat ifrån fettskräcksslummeriet men jag vill kunna äta en pizza ibland, ta en glass, äta lite godis på helgen. Mat är tyvärr en stor social betingelse när allt kommer omkring. Det är socialt att äta. Så jag får försöka komma på en EMMA-metod som funkar för mig. Fett är ju bra men inte i samband med kolisar.


INSPO















Jag och H&M-dressen











See you in lala-land!


Kommentarer
Gabriella

Du är så duktig!

Och gud, vad fin den vita drömklänningen var! :) Skitsnygg den svarta blusen från festen också, och väskan och skorna, och ja allt ;)

Vi måste ut snart! Och vi måste ses! Och absolut är mat socialt :/ Och likadant när man inte kan dricka. Men om vi ses så kan vi ju sitta och leva på luft ihop iaf :)

2011-04-05 @ 17:59:12
Emma

Gabriella: se nu till o skaffa en egen blogg!! :)

Ja, I love it!! 399 kr från H&M! Nu är det dessutom 10% rabatt på hemsidan om man är medlem.



Ja, jag älskar mina glitterskor <3



Ja, det måste vi!! Jag är upptagen denna helg som kommer men helgerna från det kan jag med undantag från helg 30 april - 1 maj då vi firar robins pappa.



Haha, vi ska leva på luft! :)

2011-04-05 @ 20:56:24
URL: http://lchfashion.blogg.se/
Emma

Gabriella: se nu till o skaffa en egen blogg!! :)

Ja, I love it!! 399 kr från H&M! Nu är det dessutom 10% rabatt på hemsidan om man är medlem.



Ja, jag älskar mina glitterskor <3



Ja, det måste vi!! Jag är upptagen denna helg som kommer men helgerna från det kan jag med undantag från helg 30 april - 1 maj då vi firar robins pappa.



Haha, vi ska leva på luft! :)

2011-04-05 @ 20:57:10
URL: http://lchfashion.blogg.se/
Rebecca

Klänningen är så fabuloso! Med de skorna sedan? Jag har alltid haft svårt för animal-print, men till och med moi hade kunnat investera i de där skorna!

2011-04-06 @ 22:43:20
URL: http://femmenoir.tumblr.com/
Emma

@Rebecca: Haha, 149 kr på Nelly för typ ett år sedan... Hoppas du hittar liknande om du gillade dem :) Ja, jag är verkligen dökär i klänningen!!



Btw, hur går det med din ck-kur? Har själv hållit på i två veckor nu typ. Like it!

2011-04-07 @ 07:07:10
URL: http://lchfashion.blogg.se/
Rebecca

Oh, men vilket fynd då! Jag får hålla ögonen öppna så håll tummarna för mig!



Cambridge går lite sådär för tillfället. De senaste två veckorna har jag varit så stressad att jag hetsätit :/ Men nu börjar ju allt lugna ner sig så jag förväntar mig vara tillbaka på kuren senast måndag. Men ja, innan paper-hetsen gick det utmärkt :D Det enda jobbigt är när man tränar mycket, men då kompenserar jag bara med att äta en banan eller ett ägg precis efter träningen. När man väl gått på Cambridge ett tag så är det rätt lätt att gå tillbaka, det är bara en vanesak. Jag brukar känna att jag får mer energi och så.



Jag fattade inte att du gick på Cambridge nu. Jag har förstått att LCHF inte varit på tapeten just nu, men inte att du testade på pulver-diet. Bra att det fungerar för dig dock! Vad är ditt mål med viktnedgången? Jag är nyfiken serru :)



Dessutom måste du komma hit och testa Our House! Och AfroPower!



Epic comment :D Puss!

2011-04-07 @ 19:32:52
URL: http://femmenoir.tumblr.com/
Emma

@Rebecca: du, går det att svara på den blogg eller? Jag har inte riktigt förstått hur den fungerar :)



Det ska jag göra! Ja, jag förstår det. Smällde också i mig en massa käk under tiden. Sen när det var en vecka kvar så började jag med CK eftersom vi i princip var färdiga.



Ja, jag har inte vågat äta något annat än mina CK trots att jag tränar 4ggr/veckan. Det har funkat hitintills och jag dricker mig mätt på vatten.



Jag vill komma ner till mina trivselkilo på ca 58kg (och komma i ALLA mina kläder). Väger nog omkring 61-62 just nu. Tänkte se om jag orkar köra två veckor till och se hur mkt jag tappar. Alternativet är att höja träningsdagar till 5ggr veckan och äta snålt, typ 1000-1500kcal om dagen tills jag når mitt mål därefter äta tills jag blir mätt o nöjd.



Ja, jag får så mycket mer energi! Måste vara mentalt.



Ja, jag vet!! vilka dagar var det sa du? Puss!

2011-04-08 @ 06:43:59
URL: http://lchfashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0