Rock the house

- Alex M vs. Marc van Damme

Har tränat fyra gånger i veckan de senaste tre veckorna. Kände lite på armmusklerna i helgen. Vilken skillnad! De är hårda! Jag som alltid haft "kycklingfiléer" till armmuskler - mjuka och degiga. Nu är de hårdare än någonsin! Så det ger mycket pepp inför att fortsätta.

Ska träna vid tolv idag hade jag tänkt mig. En timme som vanligt. Jag får nog börja lägga upp att träna OLIKA muskelgrupper per pass... Fast å andra sidan styrketränar jag bara 2 ggr i veckan och det är tre dagars mellanrum så... Ja, jag vet inte hur jag ska göra. Tips någon? På tisdagar är det enbart Fuego som gäller, eftersom jag vill ha den där smidigheten, samt att det är kul att träna på ett senseullt sätt. Jag har bestämt mig för att försöka träna vid 12-tiden på fredagar för då har Petra B medel/puls på 60 minuter och det var förbannat jobbigt förra fredagen och jag känner att jag behöver den konditionen samt att vi gör några styrkeövningar på 10 minuter sammanlagt.


Nog om träning. Jag har ju börjat äta igen. Har gjort det i nästan en vecka nu. Det har blivit en hel del knäckebröd (kanske 10 om dagen) och ont i magen får jag. Har kommit fram till att jag får försöka begränsa antalet kolisar men ändå inte fetta på hur mycket som helst som under tiden med LCHF eftersom jag lätt faller dit om jag vill äta en glass eller en pizza någon gång. Vi får se hur det går. Jag tänkte fokusera på att äta kött mestadels och lite sås vid sidan och och spränga på med grönsaker. Fullkorn helst om det ska bli något med det. Mjöl - big no, no! Idag har jag ätit en stor tallrik Fjällfil (4%) och tre små hönsägg (från svärföräldrarnas utomhusgåene höns).


Hur fint är inte vädret idag? Lär blir skönt att cykla till gymmet! Väntar på att få hem mina rosa pösiga byxor från Nelly.se. Spänning...

bild: sannatranlov.se

 

Adios!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0