Suffication-act

LCHF:
Blev inget bloggande igår. Kom hem fem, hämtade ut H&M-paket, kom hem. Tvangs laga massa mat. Gjorde två stora köttfärslimpor (s k Gitzans schweizerfärs) á 500 gram fläskfärs. I med 1 lök, 1 pkt stekt klippt bacon, 2 ägg, 2 dl grädde, 4 dl riven ost & kryddor och salt av valfri sort. In i ugnen 200 grader i ca 1 timme. Pensla med krossad tomat och lite soja ca tio minuter innan den är klar i ugnen. Smaskens!

Därefter gjorde jag Falsk Het Pastagratäng, ett recept jag hittat på www.56kilo.se. Hon hade massa gott den där bloggerskan när det begav sig med LCHF. ANLEDNINGEN till att den heter falsk är just för att man skippar pastan såklart! 500 g blandfärs steks med hackad lök tills det är färdigstekt, i med massa vitkål och stek en stund tills vitkålen blivit glansig, häll i kryddor efter smak och 3 vitlöksklyftor och häll därefter i 2 dl créme fraiche blandad med chiliflakes och paprikapulver. Jag stänger av värmen så fort jag hällt i crémen annars brukar det svettas bort fort, vilket är synd. Häll allt i en form, strössla valfri mängd ost över och kör in i ugnen på 250 grader i ca 10 minuter. Jag älskar denna rätt! Så god, så mättande... helt knasigt fantastisk!

- båda bilder visar Gitzans schweizfärs.

 

 

Idag fick jag även hem Décleor's Nutridivine för ansikte - hoppas den räddar min torra hy. Jag får så torr ansiktshy på hösten. Det märks direkt när hösten närmar sig för då fnasar ansiktet. Måste sluta pilla också, jag ser ut som WWII. Sönderbombad.

 

Modehysteria:

 

-No.21: älskar vissa delar av kollektionen. Riktigt snyggt!

 

INSPO:

 

Hade egentligen flera egna bilder men hittar inte kameraladdaren.... Vart nu den blivit av. Nej, nu blir det ett avsnitt supernatural och därefter en god natts sömn!

Bye Bye Applepie!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0