Straight to hell

Idag blev jag förvånad och lite arg. Mitt id-kort går ut på söndag. Dags att införskaffa ett nytt, tänkte jag. Fotade mig hos Allfoto. 6 fotografier för 190 spänn! Första chocken. Sprang över till Swedbank för att skicka efter nytt id-kort. När jag tappade bort mitt id-kort för några år sedan så skaffade jag ett nytt. 100 kr kostade det. Efter att jag skrivit under allt och det är klart säger killen som betjänar mig "Det blir 400 kr".
400 kr?!?!?!?! För ett jävla id-kort?! Jag trodde jag skulle smälla av. Ett nytt id-kort gick alltså på nära 600 spänn. Det gör mig riktigt jäkla sur. Det var inte den summan jag hade räknat med. Men nu är man där, 600 kr fattigare. Tack. Hur hände det där? 400 kr på fyra år. Förjävligt. Bäst att man inte tappar bort kortet nu när jag får det.

Beklagar mig över att det kommer så mycket nytt och fräscht hela tiden. Jag vill bara ha och ha. Jag åkte på en kraftig utskällning av min sambo eftersom han tycker jag handlar för mycket och de där 600 kr var pengar jag hade behövt till annat, t.ex. ett läkarbesök som lär kosta minst 300 kr. Sådant jag absolut inte räknat med. Surt sa räven!

Hade hellre lagt 600 kr på det här:








skor: DinSko - samtliga 599 kr



Cubus - 599 kr










När jag var på väg in till stan med glädje för att skaffa nytt id-kort. Så kul var det...


Tröstade mig med en ful fejksvans från H&M för 39 kr...

Sedan har det inte hänt ett jutt idag, jag har försökt städa och plugga men de där 600 kr irriterar mig som fanken.
Nej, nu ska jag stänga av datorn och gå och lägga mig!


Kommentarer
kevlarsoul

Svar: Jag kan stänga den, men då är det ju riktigt tajt = inte skönt för min del :)

2010-10-14 @ 22:02:17
URL: http://kevlarsoul.devote.se
Veronica

Wow, de va verkligen dyrt för ett jävla idkort. Inte en chans att de kostar så mkt att tillverka dom. My god....H&M har alldeles för mkt fina kläder just nu och jag har handlat alldeles för mkt...

2010-10-15 @ 13:59:24
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0