vLCHF

Jupp! Haha, alla är nog väldigt trötta på mig vid det här laget. "Idag börjar jag" "trött på att äta massa kolhydrater" osv men verkar aldrig som jag kommer till skott.

Men idag har en slags "häng på i fyra veckor"-start börjat på LCHF.se som heter vLCHF. V:et står för very så denna gången blir det ZC = Zero Carbs.

MIN JOURNAL

Detta innebär att jag i princip enbart kommer att äta kött och fett. Målet är att inte äta kolhydrater alls i fyra veckor och se hur det påverkar en och kroppen - försvinner sockersuget helt och hur kommer jag att må? Det är frågan och jag vill mer än gärna pröva.

Jag är ingen tävlingsinriktad människa, jag kan ge upp mitt på vägen, men jag känner att den här gången vill jag inte ge upp. Vi är flera stycken som anmält oss och kommer skriva journaler och då vill jag inte ha med "råkade ta en tomat... eller en skiva bröd". DET ÄR FYRA VECKOR SOM GÄLLER!

Har också lyckats hitta två andra tjejer som är i samma sits som jag. Rätt så normalviktiga men är trött på dessa sockertoppar och dalar och hetsen att äta och se kroppen falla. Jag hoppas innerligt att det ska funka. Då jag gick på LCHF med ansträgning i höstat gick allt ju jättebra tills julen kom och stress.

Därför ber jag om stöd och förståelse. För en som följer livsmedelverkets rek och är nöjd med det och tycker allt är bra - så bra! Men för mig där det absolut inte funkar - jag vill inte gå hungrig och överäta som det ofta leder till. Nu är jag ganska lyckligt lottad, för folk har varit intresserade av vad jag håller på med istället för att banna mig direkt. Det är väl enbart någon av mina syskon som har höjt på ögonbrynen och hållt tal om hur viktigt det är med kolhydrater...

Men inte för mig. Det tråkigaste är såklart när man ska iväg och folk bjuder på mat. Men då får jag äta smart. Det är inte lätt att stå ensam i en kolhydratsvärld :) men jag accepterar den iaf.

Nehepp.. nu blir det ägg&bacon sedan funderar jag på att ta en härlig promenad!




I just wanna be happy again...

CYA!


Kommentarer
livetoday - 52 kilo

söta du :)

tack så mycket.

2010-05-17 @ 17:06:27
URL: http://livetoday.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0