This summer isn't black

Jag bestämde mig tidigt i januari att jag skulle köpa så få svart plagg som möjligt denna vår. Jag har hållt mig rätt bra. Innan har det blivit mycket svart. Jag är trött på färgen. Trött på skor i svart, trött på kläder i svart. Som så många andra har jag totalt blivit förälskad i den beiga tonen och alla dess förgreningar.

De undantag jag gjort och köpt svarta plagg har varit för att plaggen i sig har varit fina, men finns det inte i en annan färg - whattodo? Nej precis.

Det två medvetna valen av svart är dock mina nya pumps från DIN SKO som jag avgudar. Det ser så fint ut. Det är ett starkt måste i allas garderober tycker jag. Skitsnyggt och enkelt att matcha. Skulle dock vilja ha ett par beiga också, men men... dröjer väl innan sådana kommer till världen och i rätt ton. Och så den svarta kavajen från H&M för 199 kr med rosa foder. Jag har aldrig ägt en svart kavaj och det är rätt praktiskt att ha en sådan!


* The Garden Collection *
- har det skrivits om mycket sedan den släpptes igår. Många blev överraskade och besvikna. Jag blev fullkomligt överrumplad ska jag säga! Jag trodde att den 18 mars så skulle H&M visa alla bilder på hemsidan - men inte sälja dem nu. Så när jag kl 07.34 gled in på sidan efter deras rutinmässiga "vi uppdaterar hemsidan just nu..." och såg att ALLA plagg var till salu fick jag panik. Men jag fick det jag vill ha!

Det finaste är kavajen, bustiern och sjalen <3

Visste att kavajen skulle bli min sen jag fått syn på den i HM Magazine. Sen att det var 100 kr rabatt gör ju köpet bara ännu bättre!

Fast denna bild gör mig förvånad. Klänningen finns inte med på hemsidan utan i själva Magazine-tidningen. Och den ser ut att vara samma som de två andra klänningarna från The Garden Collection...Hmm?!


Och nej, jag blev inte galet förälskad i de där tub-klänningarna. Tyckte de såg fula och bylsiga ut. Men sitter säkert fint på andra. Och den där röda jackan... dyr och kommer också sitta bylsigt. Nej tack! Jag vet att sånt inte är för mig.

Med andra ord så ska det bli så lite svart vår och sommar för min del som möjligt. Jag blev totalt chockad när jag tog på mig min svarta älskade skinnjacka och bara - usch vad är detta för nått? Märkligt...

 

Idag ska jag ta det lugnt. Förkylningen har blivit bättre! Jag ska plugga effektivt och vid sju ikväll blir det som sagt middag med Sanne <3 CYA!


Kommentarer
JENNSAN - mitt mode

så mycket fint

2010-03-19 @ 13:23:14
URL: http://pennypie.blogg.se/
Lollo

åh så mycket fint!



sv: ja skorna är sonia rykiel pour hm =)

2010-03-19 @ 13:25:27
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
allie

sv: haha tack så mycket :D



jag gillar kavajen, bustiern och shortsen! riktigt snygga grejer du klickat hem. Jag klickade hem klänningen idag, den omtalade så att säga. vet inte om jag ska behålla den. Väldigt osäker. Ser så oformlig och stor ut. hm..

2010-03-19 @ 16:30:36
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
allie

jag tycker också den såg stor ut :S Hoppas den är finare än på bilden i alla fall :)



Det kanske jag gör i ett senare inlägg:) Detsamma du!

2010-03-19 @ 17:59:51
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
Jennilie

Sv: Hihi ja hon blev väldigt glad över kortet vilket var det viktigaste :D Jomen precis, tanke och tid. God natt =)

2010-03-19 @ 22:19:40
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Anna

ååh, allt är så fint. Jag längtar tills jag får mina saker!

2010-03-20 @ 16:27:03
URL: http://lillavackraanna.blogg.se/.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0