Håller än sålänge!

Åh, vilka intensiva dagar det har varit! Igår jobbade jag till halv tio, fick vänta på bussen tio i elva - sen in i stan och upp till Ellen och Becc och snacka lite. Vi stack ut tio i tolv och fotade oss när vi hoppade med tomtebloss i handen. Många bilder blir skitbra! Ska lägga upp dem när jag får tag i mammas kamera :)

Idag var det upp vid fem (kom hem tjugo i ett) och sedan åka till jubbet och slita häcken av mig lagom till halv tre. Åkte till mamma och Becc - för idag skulle hon dra till Norge (snyft!) och bli borta lääänge! Kan fortfarande inte fatta att hon åkt! Snorunge...!


Moi et Becc. Jag körde på en lite kul stil, Becc mer gothic när vi var ute för sista gången 27/12 :)

Så sa hejsvejs till henne och sedan var det raka vägen hem till Eme&Martin till "Inen" och tvillingarna. De är så mysiga, när de inte kräkt vill säga... Annars hur goa smågubbar som helst! Efter Eme&Martins blev det hem till mamma igen där vi snackade en liten stund innan jag konstaterade mig trött och skulle hem och lägga mig. Väl hemma blev jag "NEJ! EMMA! Inte lägga dig nu. Gör nått, gör kvällsmat!"

Så jag plockade upp tre kotletter och stekte dem, sedan i med lökringar och halverade körsbärstomater och grädde + créme fraiche => kvällsmaten. Mums! Blev lika gott som jag minns det.

Förklädet jag fick i julklapp av svärföräldrarna ;)

 

Stekt kotlett med tomat- och löksås + ruccola


Så jag har verkligen hållt i mitt nyårslöfte. Har inte käkat en enda potatis eller godisbit. Är inte sugen på det heller när man väl låter maten sjunka in i magen. Kände liksom idag, när vi hade hur mycket gott uppdukat på jobbet, att nej, nu fick det vara nog. Så det blev inge onytt och nu känner jag mig supernöjd dock supertrött.

God fortsättning... och godnatt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0